11 juni: Rondje Thunersee

Het bed ligt eigenlijk heel lekker maar helaas ben ik wel heel vroeg wakker. Ik kijk naar buiten.

Links was gisteren en rechts is vandaag. Zoek de verschillen!🤣

Betaal je een hoop geld voor dit uitzicht. Zou ik mijn geld terug kunnen krijgen?😁 We doen maar rustig aan want tja, met dit weer valt er niet veel te zien van het prachtige Zwitserse landschap…. Na uitgebreide baddersessies en ontbijten gaan we dan toch maar weg. Zo’n berg afrijden zonder zicht is best spannend.

Het is fijn dat je op de waze de bochten kunt zien die komen. Eenmaal halverwege zien we iets meer. Beneden is het gewoon miezerig… Ik had van alles voorbereid aan mooie plekken met uitzichten en leuke bergdorpjes maar met deze mist heeft dat niet veel nut. We rijden daarom maar een rondje om het meer. In het begin regent het nog even. Daarna is het gelukkig steeds droog. Wel is het maar 11 graden.

Bovenstaande foto’s zijn allemaal van of bij het Slot Spiez. Net alsof ik kastelen leuk vind, haha. Ach van buiten vind ik ze mooi en we moeten toch wat. We wandelen overal wat rond en bij Station Spiez hebben ze mooie gratis toiletten. Altijd fijn.

Dit hondje was zo schattig en zó klein. Het zat buiten te bibberen bij het slot. Ik wilde bij een Zwitserse konditorei thee met wat lekkers. Huub en ik deelden de helft en dat leverde dit op. Het was lekker maar ik had bij konditoreien toch hogere verwachtingen ofzo…🙄

Als afsluiter van de dag zijn we naar de Migros gegaan. Een grote supermarkt in Interlaken. Ik vind buitenlandse supermarkten altijd een uitstapje dus daar hebben we een tijdje rond gelopen en een paar dingen gekocht. Helemaal leuk en eigenlijk vielen de prijzen me nog mee! De weg onze berg weer op was nog steeds even mistig helaas. Je ziet hier dat het als een lage wolk in de berg hangt.

Gelukkig vinden we het huis met samengeknepen billen weer terug. Op zich hebben we het grotendeels droog gehad en toch nog mooie dingen gezien hier.

Morgen moet het helderder en zonniger weer zijn dan vandaag, maar dan vertrekken we hier weer. Dan nemen we de toeristische route naar Duitsland. Bij slecht weer de snelste.🤣

We weten wel dat Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland niet onze favoriete vakantielanden zijn nu qua weer. Volgende vakantie wordt toch weer zon, zee en strand vermoed ik. 🌞

Na komende nacht nog 2 overnachtingen in Duitsland en dan zijn we weer zu hause.

😘

2 gedachten over “11 juni: Rondje Thunersee

1. Dit doet mijn kastelenhart wel pijn hoor haha, maar vooruit.. ik vergeef het je – minder bezoekers = meer ruimte voor mij 😉 Geniet nog even van jullie laatste daagjes!

• Ja sorry, ik geef jullie graag de ruimte! Maar je kunt je hart ophalen in deze regio. Ik vind ze van buiten in de natuur prachtig.😁😉 En dank je wel!😘😘