31 mei: Zadar of niet, Nin, boodschappen en strand.

Zei ik gisteren dat het regenen hier nooit door gaat, fout! Vannacht en vanmorgen vroeg hadden we hele heftige regen en onweer. Wat een klappen en flitsen! We zijn er allebei een paar uur wakker van geweest. Zelfs ons overdekte balkon was nat.

Rond 9.00 uur zag het er weer zonnig uit. We hadden niks meer te eten vanwege de dichte supermarkt gisteren. Ik had echter nog snelle jelles mee voor noodgevallen dus daar hebben we er maar een van genomen bij een beker thee/ koffie. We hebben hier een wasmachine dus die hebben we maar aangezet om de vuile wastas leeg te hebben. In Zadar ( 15 km hier vandaan)is iedere ochtend een mooie markt met regionale producten. Het leek mij leuk om daar eens te kijken en daarna eens in Zadar stad zelf. In eerste instantie had ik daar op appartementen gezocht maar uiteindelijk in dit kleinere dorpje aan zee, dit dus geboekt. Dus op weg naar Zadar!

Eerst even tanken en door…hop de file in. Nog 12 km en volgens de Waze zouden we daar 1 uur over doen. 20 minuten later waren we 5 meter verder. De markt zou tot 12.00 uur interessant zijn. Met deze file zouden we precies dan aankomen… Nog 10 minuten later zijn we er klaar mee. Keren en terug. Dan gaan we maar naar het oude centrum van Nin, dan hebben we ook nog niet gezien. Nin ligt op een eilandje waar je over de brug naartoe kan. Het is er best schattig. Het heeft een kerkje uit 900 en nog een pilaar van een Romeinse tempel uit de eerste eeuw. Dat hadden we toch niet willen missen! ( grapje)

We lopen er een tijd rond, maken bovenstaande foto’s, kopen een flesje olie bij een leuk winkeltje en een uurtje later gaan we dan maar weer eens op weg naar de Supermarkt Plodine. Ik moet alleen ineens nodig plassen dus we rijden eerst maar even via ‘huis’.

Bij de Plodine is het megadruk. We vermoeden dat veel mensen na de nationale vrije dag van gisteren, vandaag ook nog vrij zijn. We halen lekkere broodjes voor de lunch en besluiten vanavond ook nog maar op ons eigen teras van de traiteur te eten. Van het weekend bij Plitvice zoeken we wel weer restaurants op. We halen pastasalade, rode koolsla en een bak gegrilde sardientjes. Thuis zien we dat dit alles bij elkaar 5,00 was. Tjonge wat een koopje met zijn tweetjes!

Sowieso is dit appartement met airco, wasmachine, vaatwasser etc en uitzicht op zee in deze periode tot 1-6 60,00 per nacht en daarmee ons goedkoopste plekje deze vakantie! Er ziiten veel prijzigere minder mooie bij maar tja locatie, locatie.😁

Thuis gaan we lekker lunchen en even liggen. We vallen zelfs allebei even in slaap. Om iets voor vieren besluiten we toch nog even naar het strand te gaan. De zee is door de wind van de andere kant vandaag, een stuk koeler. Tegen zessen keren we terug en treffen Guylaine in haar auto voor de deur. Zij bleek daar al een uur te staan. Ze had me gebeld en geappt maar ik had mijn telefoon niet mee naar het strand. Ze wilde het kinderstoeltje hebben dat hier nog stond. Wel netjes maar ook een beetje zielig dat ze het niet gewoon heeft gepakt. We praten even met haar en ze zegt dat als we morgen later wegwillen dan 10.00 uur, dat ook prima is.

Dat is superfijn want we kunnen morgen op de volgende locatie pas weer om 15.00 inchecken en het is 2 uur rijden. Nou hebben we morgen geen haast.

Vandaag waaide het meer dan anders, is het af en toe bewolkt maar nog steeds is het heerlijk weer en de zee heeft 50 tinten blauw!

Op het balkon zijn voor de 3e dag op rij de mannen bezig met wéér een laag cement op de vloer. Bijna knap hoeveel uren ze daarmee bezig zijn. Volgens Huub, die alles volgt, wordt het wel heel mooi.

Het eten smaakt goed. Tot 20.00 uur zitten we buiten. De mannen zijn eindelijk klaar voor vandaag en wij gaan binnen het blog doen, thee maken en nog even op de bank hangen.

Morgen door naar de volgende locatie. Tot dan weer!😘

2 gedachten over “31 mei: Zadar of niet, Nin, boodschappen en strand.

1. Haha ja hè, ik weet niet of die mannen er ook heel blij mee zijn maar hij heeft wat te doen. Ik snap niet hoe 2 mannen zoveel uren bezig kunnen zijn op zo’n oppervlakte !🤣